KUNSKAP I MITT HJÄRTA ♥

Imorse var det kaos hemma hos mig. Hela familjen var samlad nere i köket och det är inte ofta det händer. typ när internet går sönder och man helt plötsligt blir superhungrig och vill kolla i kylskåpet fall det finns något gott. eller när vi äter. eller ja. ibland. men väldigt sällan. så det var alltså mycket folk i köket imorse.
och så var det ju kaos utomhus också. all jävla snö. blir så trött på skiten och ingen orkar fråga någon hur man mår för ingen mår bra just nu och lalalala.
min lillasyster och min lillebror2 åker bil med pappa på mårnarna och dom åker ca tjugio i åtta. om inte senare eftersom lillasyster är seg och alltid ska krama lillalillasyster och lillalillasyster vill inte ge kramar till någon förutom mamma och pappa ibland och då blir lillasyster ledsen och pappa blir galen för att han kommer försent till jobbet osvosv. sånt tillfälle var det imorse och det passade sig inte. det gör det ioförsig aldrig men idag passade sig det ännu mindre pågrundav helvetes vädret.
pappa, lillebror2 och lillasyster kom iväg tillslut iallafall.
mamma, jag, lillebror1 och lillalillasyster var fortfarnade hemma. Klockan var väl runt kvart i/tio i åtta när jag började tjata på mamma att hon var tvungen att åka bort med lillebror1 till badhuset för att han inte fick komma en endaste minut försent för då skulle han inte få vara med eller hur fanken det nu var. istället ringde mamma till mormor och morfar och frågade vart fasen dom höll hus, eftersom dom ska komma till oss och vara barnvakt till lillalillasyster eftersom mamma börjat plugga nu. mamma ringde runt tio i och då satt mormor och morfar fast med bilen i snön. alltså, inte förvånande. alla fastnar ju och krockar och halkar och vurpar och a sådär.
jag hade mer panik än lillebror1 vad det gällde badhuset och komma försent och det där och mamma ringde till pappa som fick komma hem igen när han precis släppt av lillebror2 och lillasyster. lillebror1 blev dölack och gick ut till pappa.
mamma började skolan klockan tio över åtta. och nu var klockan cirkus fem i åtta.
själv hade jag ingen tid att passa förutom att jag helst skulle vara hos en polare innna klockan halv nio. men det var ingen panik så länge. mormor och morfar kom runt åtta och då fick mamma (och jag) panik typ och tog morfars bil och skulle precis köra iväg när pappa ringer och säger att vi ska ta det JÄVLIT försiktigt när vi åker sen eftersom det var döhalt. Och jag tycker att sånt där är så himla läskigt. Vi åkte i högst 30. och när vi svängde var det nästan som att vi stod stilla och nån ensam stackare puttade på där bak.
man måste åka upp för en jäkla stor och jobbig backe när man ska till min kompis och backen var inte plogad och mamma säger "jag kanske måste släppa av dig här nere så får du gå dom sista 20 metrerna" och det enda jag tänkte var "snälla. snälla. NEEEEJ!! KÄMPA UPP FÖR BACKEN!!!!" det blev dödstyst i bilen. mamma kom minst en halvtimme försent förresten.
Men vi kom iallafall upp och jag kunde gå in till meine fruende. (det var lite tyska<3)

Där var det snabba puckar som gällde. På med termobyxor. Halsdukar. Vantar. Hämta sopsäckar. Packa väskan. På med snowjoggersena och ni fattar. Sen fick vi springa allt vad vi hade (haha. shoore) till kättsättersbacken. Och eftersom jag precis varit sjuk och sara säger att hon alltid är typ sjuk (asdåligt immunförsvar har hon. tillskillnad mot mig ivarjefall ;)) så var det inte så jättesmart att springa sådär överdrivet mycket som vi gjorde.
Målet var i vilket fall att vi skulle till kättsättersbacken och dit kom vi. Träffade Anna, Cicci, Cissi och Christina och sen sprang/gick/kröp/dog vi upp för backen typ tusen gånger (kändes det som. vi gick upp högst fem ggr hah) och åkte ner och fikade och blabla hade jättetrevligt helt enkelt. Efter det gick vi hem till Sara och fixade oss lite och klickade jävlit många kort. haha.

Allt var frid och fröjd tills vi skulle ut till bussen. Först ramlar jag och det tyckte alla var superroligt vilket jag också tyckte dårå men a. IALLAFALL. det skulle varit roligare fall någon annan hade ramlat. Vi gick till båset/busshållsplatsen/kalladetvadduvill och väntade på halv-bussen. Den kom inte. Det kom en buss åt andra hållet men den kom aldrig till oss. tjugi-i-bussen kom inte. Men den kom åt andra hållet. tio-i-bussen kom inte. men den kom åt andra hållet. då bestämde vi oss för att hoppa på den eftersom vi var riktigt jävla frusna och något klantarlse hade ju bara convers (inte jag denna gång!!!! helt amazing!) Innan jag ens kommit in på bussen ställer jag frågan "VAR ÄR ALLA ANDRA BUSS" och sen hann jag inte mer för chaffis-aset bara "kliv in på bussen först så blablablabkjam" och då hade jag verkligen ingen lust att prata med henne något mer och så bara något med att jag VERKLIGEN HATADE ÖSGÖTATRAFIKEN NÅGOT ENORMT! (ska lätt gå med i den gruppen på fejjan btw) iallafall så satt vi på den där jäkla bussen med ca 100 andra pers som också hade stått och väntat på busshelvetet i några timmar så det var astrångt och jag och sara satt döbekvämt på några platser där och sa att vi fan inte tänker betala den här jävla resan och att vi fan inte kommer flytta på oss en millimeter för någon jävla människa (men det gjorde vi lite, för en tant som lukta jävla mycket alkohol började prata med oss. eller a. mig. eftersom jag är den enda trevliga -haha- och svarar). men jag var sur som en get och jag är hes som en jävla vafanvetjag och har så mycket jag vill säga och allt kommer bara ut i typ : GAAAAAAAAAAAAAAH JAG ÄR SÅ TRÖTT PÅ ALLT. och jag kan inte ens förklara vad allt är.
jag kom in på pappas jobb och dom blev helt asrädda för mig och ba: ammen, snäälla, linnea. ta en choklad och lugna ner dig lite.... jävla mesar förfan. men a. dom kan va trevliga dom med ibland..

FYINIHELVETE VAD JÄVLA MYCKET JAG SKRIVIT.
typ bibeln nummer 2 eller nått.


STOR JÄVLA KRAM TILL DEN SOM ORKAR LÄSA ALLT!!! blir förvånad fall nån gör det fan.
kommentera då så jag vet vilka (eller VEM. haha) jag ska ge kramar till.

vet inte varför jag har: KUNSKAP I MITT HJÄRTA ♥ som rubrik. men alltså, jag har väl det och vill bara säga det till alla :) typ så. eller vad fasiken vet jag.

NU SKA JAG IALLAFALL SOVA.
BFF SOVER REDAN OCH DET SER SÅ SKÖNT UT!!!
imorrn är jag ledig och jag är lycklig.


Kommentarer
Postat av: julia

jag läste allt, fast jag ångrar det för det tog fem minuter och nu är jag lite halv sen och är trött i ögonen :(

2010-01-29 @ 07:05:28
URL: http://jamp.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag läste allt <3 kram kram mammi

2010-01-29 @ 08:29:20
Postat av: emelie dahlgren

det var skönt att sova;););();)

jag läste, hade jag ens något val ? HAHAHA :D

2010-01-29 @ 11:29:49
URL: http://emelied.webblogg.se/
Postat av: emma wastesson

haha , jag läste allt :D

2010-01-29 @ 14:43:02
Postat av: LINNÉA

DUKTIGT EMMA :D:D WOHO

2010-01-29 @ 15:43:45
URL: http://orlinnea.blogg.se/
Postat av: Jasmine Hellquist

Jag läste allt hihi;)

2010-01-29 @ 16:16:09
URL: http://hellquisten.blogg.se/
Postat av: Pappa

Jag läste allt du för härlig puss o kram/ Pappa

2010-01-29 @ 22:31:01
Postat av: Moa

Men självklart att jag läste allt :D <3

2010-01-29 @ 23:53:33
URL: http://moahannaa.blogg.se/
Postat av: cecilia

du och den jävla bussen :D haha! tur att jag sa åt er att lugna ner fan!

2010-01-30 @ 08:48:11
URL: http://ceciliaan.blogg.se/
Postat av: frida

jag läste allt :p haha

2010-01-31 @ 19:06:28
URL: http://egoismbyfw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0