2010 årsresumé

fattar inte hur jag orkar men OKEEEJ har ändå lagt in 10000 bilder nu så kan lika gärna skriva lite å sånt med råååå

JANUARI

seg månad som vanligt, firade erik som fyllde 17 med emelie och eriks jävlit snygga brorsa. åt hembeställd pizza med emelie och åkte sopsäck i kättsättersbacken med kunskapstjejer. okej, rätt bra månad. men hatar ju januari hehehehe.

FEBRUARI

var hemma hos cicci med kunskapstjejerna och hade döskoj och åt pizza (haha). red med sara och cicci på ciccis häst Milke och sen drog jag, Anna och Cicci till Stockholm på sportlovet. HÄRLIGT

MARS (bästa)

glömmer för det första ALDRIG 2 mars, aldrig varit så glad och lycklig i hela mitt liv tror jag (anna och jag är bäst! haha). chillade med emelie och tog fina (heheh) kort och sara testade typ 10000 olika skinnjackor och hon kom tillslut fram att hon typ inte passade i nån. jag och anna HATADE naturkunskap A och visste inte vad vi skulle ta oss till när vi visste att vi skulle läsa B-kursen i 2an. ville ha brillor också för att se smart ut så lånade annas haha.

APRIL

första doppet i glan med julia och cicci som fotograf. firade valborg med sara och cicci och åt godis och tog massor kort. gick till maxi med julia och åt kinder maxi och alla höll på med dom där JÄVLA p-gubbarna. mappen med bilder från maxi och tillbaka heter "drog till maxi .... chillade... gick hem :pPpPppPPPpp" palla. haha. tog fräna kort med cicci en kväll. folk trodde vi hade ritat i paint men ICKE, de hade vi inte. Hängde JÄVLIT mycket med jullanpullan också, våren var liksom våran haha.

MAJ

åt glass med sara direkt ur burken och chillade i värmen. tyckte att det var kul med orientering men inte näre väl gällde FYYYYYFAn vad arga vi var och vad fel vi gick haha, aja. fikade utav ba fan (som alla andra månader). drog hem till anna och badade i hennes pool, det var rätt kallt men vi körde boll-leken såre gick bra haha. Ida, jag och Anna var med i haga-tåget till gymnasielaget men ropade KUNSKAP KUNSKAP KUNSKAP ÄR MAKT när alla andra ropade HAGA HAGA HAGA!! hahaha. haga vann ändå inte

JUNI

softade i wasa med jordgubbar och fina vänner och slutade 1an. chillade i en vecka och sen började jag sommarjobba i 4 jävla veckor och under dem fyra veckorna vare som bäst väder. KUUUL. när jag kom hem från jobbet vare dirr sängen för jag var så trött så missade 4 veckor sommar. men sen firade jag ändå midsommar i skärgårn med dem bästa jag vet och det var jättekul och jag fick äta massor potatis. jag, sara, sara och anna hade världens underbaraste sommarkväll i färgargården och åt chips och skrattade och såg naturliga ut (hahah). sen åkte en del av familjen + sara och pappas polare till mitt absoluta favoritställe (Tyrislöt) och chillade nåra nätter och åt mat och sara och jag tog första äkta doppet i sjön/havet(??????) och tjänade 50 spänn på det.

JULI

slutade jobbet och drog till saras land och åkte båt och sånt där skönt å slappt man vill göra bara. träffade anna sen som jag inte hade träffat sen midsommarhelgen och vi gick till folkparken och spelade volleyboll med killar/MÄN hahahah, var skoj. tog mig friheten att ringa erik och träffa honom som jag då inte träffat sen i februari nångång och julia tog sig även modet till att kissa ute HAHA. sen campade vi, rätt skönt. sen vare jättemycket julia-häng och drog även ut till hennes land med henne syster och pappa. CHILL

AUGUSTI

längtade till skolan och hösten (FATTAR INTE VARFÖR...............). var på rixFM och var jättesjuk och hes och fick även uppleva mitt första äkta slagsmål (på avstånd alltså). det var inte så kul. var hos sara med anna och åt tacos och hade det jättemysigt, sjöng med till allsång på skansen hahahah, jag uppskattade det nog mest. var husvakt med julia hos mormor&morfar och åt DÖgod mat (längtar tillbaka). sen åkte vi till tyrislöt igen och softade. skolan började sen och jag tror jag aldrig pluggat så mycket som jag gjorde. 
 
SEPTEMBER

var med julia och åt pizza hos grön ungdom sen blev vi buspatrullen men pallade inte ta nån bild från det haha.......... skolan tog upp alla vardagar och alla helger och jag gjorde inget förutom att plugga. men sen hände det hemskaste hemskaste jag någonsin varit med om. Maria dog.

OKTOBER

även om jag kollar på bilder från den här månaden så minns jag ingenting förutom den där helvetesbegravningen den 29e oktober. jag orkade ingenting och det enda vi gjorde var att vara i lila arenan och grät och grät och saknade och även att det var så och ingen mådde bra så var vi tvugna att plugga som in i helvete. vi hann knappt sakna. oktober sprang förbi. minns som sagt ingenting förutom våran fina fina Marias död.

NOVEMBER

vi gjorde det Maria älskade mest på hennes födelsedag och red islandshäst (där jag rider förövrigt haha). sen åkte jag till stockholm igen fast med Sara och två dagar senare fyllde jag 17 år och fick en Canon G11 och det finns förresten ÖVER 600 bilder i November-mappen så orkade knappt kolla igenom. pluggade som jag vet inte vad. tjöt för att det gick dåligt på prov men aja..kunskap är kunskap.

DECEMBER

fick ÄNTLIGEN lov och tror nog aldrig jag uppskattat ett lov så mycket även att jag var sjuk i 2 veckor på lovet. julen spenderades hos mormor&morfar som alltid och sen väntade vi bara på att det skulle bli nyår så vi fick börja om och jag tror nog att alla tänkte att "NU FAN ska det blir bra, det kan inte bli sämre än sista delen av 2010". jag hoppas verkligen det blir bra.
Sen måste jag säga att jag ÄLSKAR mina fina underbara vänner, ärligt. ibland blir jag fan klumpen när jag tänker på allt vi går/gått igenom och vad vissa av er andra gått igenom utöver en kompis död. jag tycker att alla är så jävla starka och klarar av att gå vidare. det är helt sinnessjukt. fyfan vad glad jag är över att jag har er. allihopa.

2011 ska bli bra. det ska bli bättre. bäst.


sammanfattning: blev aldrig kär

Kommentarer
Postat av: annisen

åhå, älskar dig orhagis, är glad att jag har dig! <3

2011-01-03 @ 15:31:53
Postat av: julia

åhh vad göttiga bilder :D love

2011-01-03 @ 16:59:15
URL: http://jamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0