Dag 10 - Något jag saknar

det här blir ingen match inte. det jag saknar MEST av hela mitt hjärta och själ och liv är 2008, mest kyrkan. allra mest kyrkan. Söderledskyrkan. Där jag levde typ. var där så ofta jag kunde, mest på onsdagar eftersom jag hade konfirmation då. Den började egentligen vid halv fem och slutade halv sju. Vi (jag, emelie, madde, sara osvosv) gick det direkt efter skolan, vid typ två. åkte hem vid tio. men ville typ inte ens hem då. varje onsdagkväll längtade man till nästa onsdag och man längtade efter att få sjunga i kyrkan och gå på gudsstjänster och att få gå ner till bakis och leka lekar och rita och fika och spela gitarr eller piano. Att träffa alla, att få vara med "onsdagsgruppen", att lära känna nya människor och att kunna skratta tillsammans även att man inte visste riktigt vad alla hette och att spela lite teater och att få skämma ut sig. OCH för att man fick vara den man var.

Jag har aldrig träffat så fina människor som jag gjorde i kyrkan, som accepterade och hjälpte. Grät man? Då fick man kramar. Var man hungrig (hahah)? Då fick man smörgås med ost och jordgubbssaft. Var man irriterad? Då fick man vara det. Ville man skratta? Då gjorde man det. Ville man leka en lek?`AA MEN DÅ GJORDE MAN DET. haha.
Ärligt talat, kyrkan har gett mig så jävla jävla mycket och nu när jag sitter här och lyssnar på Det vackraste och skriver det här så blir man nästan lite klumpen. Jag har så fina minnen därifrån även att man inte är vänner med alla längre så är det en jävlit fin och bra tid i mitt liv. Och det var med kyrkan jag följde med till fjällen 2009 och lägret (typ det bästa i mitt liv haha. nej men ärligt ,BLAND det bästa) och att man blev kär (träffade ju sajmon där vaa haha) och alla andakter med tända ljus och sång, nästan att man blir gråtfärdig man bara tänker på hur mysigt det var och hur lycklig man var och man ville inte göra någonting annat än att vara i kyrkan så förstå vad jobbigt det var att ha sin konfirmation sen? Men.. haha, vad gjorde man inte dårå? JOOORÅÅ, utbildade sig till LASP (ledare!) och fick vara kvar i kyrkan och ledare åt 94orna haha.
När jag började konfirmationen så frågade dom varför man gjorde det, å alla bara: enda andleningen är ju paketen förstår ni väl
när man slutade var det mera: skiter i paketen bara jag får vara kvar här.

Om man hälsar på kyrkan nu så är det verkligen inte samma sak. personer saknas, personer har förändrats något jävlit och det finns inget bakis längre ens. Jag har tusentals minnen därifrån och det finns miljontals bilder men pallade inte ta alla så här är några hehe.

 
KLICKBARA BILDER HAHA :-D
    
lägret / halloween / konfirmation / godis + mat som vi alltid hade med oss haha.

   
gitarrspel / jag & madde / emma på halloween / jag och madde på halloween

  
första gången vi var på konfirmationen tror jag? / mm fejnt bara. / haha prislistan som jag & amalia gjorde.

Kommentarer
Postat av: Malin

Härligt med så många fina minnen från den tiden :-) Älskar dig <3 Mamma

2010-12-12 @ 10:44:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0